Search
"ლიბერალი" მისამართი: თბილისი, რუსთაველის 50 ტელეფონი: +995 32 2470246 ელ. ფოსტა: [email protected] Facebook: https://www.facebook.com/liberalimagazine
გაგზავნა
გაგზავნა

პროგრამები მოკლედ► რას გვთავაზობს მერობის 9 კანდიდატი ტრანსპორტის პრობლემის გადასაჭრელად

13 ოქტომბერი 2017

მუნიციპალური ტრანსპორტის პრობლემა ადგილობრივი თვითმმართველობის არჩევნების წინ თბილისში ერთ-ერთ ყველაზე აქტუალურ საკითხად განიხილება. კანდიდატთა ნაწილი პრობლემის გადაჭრას დაწერილი პროგრამის გარეშე გეგმავს, არიან ისეთებიც, ვინც მცხეთა-თბილისი-რუსთავის დამაკავშირებელი მეტროს პროექტის დაწყებას გვპირდება. ტრამვაის ხაზის მშენებლობასთან ერთად კანდიდატების პროგრამებში ხშირად ნახავთ საბაგირო ქსელის მოწყობის დაპირებებს. „ლიბერალი" საზოგადოებრივი ტრანსპორტის შესახებ დედაქალაქის მერობის 9 კანდიდატის ხედვებს გთავაზობთ:

ელენე ხოშტარია - „ევროპული საქართველო"

  • ავტობუსების პარკის განახლება და გაზრდა 800 ავტობუსამდე;
  • ტრამვაის ხაზის გაკეთება და ქსელის განვითარების დაგეგმვა;
  • საბაგიროების განვითარება: 6 ახალი ხაზის მშენებლობა;
  • მეტროს არსებული ინფრასტრუქტურის კაპიტალური შეკეთება-განახლება, ახალი ხაზების დაპროექტება;
  • შემოვლითი რკინიგზის პროექტის დასრულება;
  • მარჯვენა და მარცხენა სანაპიროების დამაკავშირებელი საავტომობილო ხიდის მშენებლობა სამტრედიის ქუჩასთან;
  • 10 ახალი ინფრასტრუქტურული პროექტის განხორციელება გზებზე.

კახა კუკავა - „დემოკრატიული მოძრაობა - თავისუფალი საქართელო"

  • ავტომანქანების კატალიზატორით აღჭურვა. დამონტაჟების ხარჯებს დაფარავს თვითმმართველობის ბიუჯეტი;
  • 2018 წლიდან სახელმწიფო შესყიდვა მხოლოდ ელექტრომობილებზე გამოცხადდება;
  • 2 წლის განმავლობაში მიკროავტობუსების მთლიანად ჩანაცვლდება ავტობუსებით;
  • საზოგადოებრივი ტრანსპორტისთვის სპეციალური დერეფნების მოწყობა;
  • ხელშეკრულების გაუქმება „სითი პარკთან“.

ზაალ უდუმაშვილი - „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა"

  • 7 ახალი ესაკადა, 3 ხიდი, 2 გვირაბი და ახალი მაგისტრალი;
  • ქალაქის ერთიანი სატრანსპორტო გეგმის შემუშავება;
  • ხელშეკრულების გაუქმება „სითი პარკთან“;
  • შემოვლითი რკინიგზის შეჩერებული პროექტის დასრულება;
  • მუნიციპალური ავტოპარკის ჩანაცვლება ეკოლოგიურად სუფთა, კომფორტული ავტობუსებით;
  • მეტროს სადგურების გარემონტება და მოქმედი შემადგენლობის განახლება;
  • არსებული მიწისქვეშა გადასასვლელების მოწესრიგება და ახლების აშენება;
  • შშმ პირებისთვის ადაპტირებული გარემოს შექმნა.

ირმა ინაშვილი - „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსი"

(როგორცლიბერალს“ „პატრიოტთა ალიანსმაგანუცხადა, ირმა ინაშვილს საარჩევნო პროგრამა წერილობითი სახით არ აქვს, მისი ხედვები კი სრულად იყო წარმოდგენილი ტელეკომპანიაიმედისმიერ მოწყობილ დებატებში).

  • უნდა შეიქმნას საცობების პრობლემის გადაწყვეტისთვის სპეციალისტების მიერ მომზადებული კონცეფცია;
  • შენობების პირველი სართულების ხარჯზე, თაღოვანი ტროტუარების გაკეთება და გზების გაფართოება;
  • მუნიციპალური ტრანსპორტისთვის ცალკე ზოლების მოწყობა;
  • მიწისქვეშა და მიწისზედა ავტოსადგომების მოწყობა;
  • ახალი მშენებლობებისთვის საპარკინგე ადგილების მოწყობის მოთხოვნა;
  • ელექტრო და ჰიბრიდულ, თხევად და ბუნებრივ გაზზე მომუშავე ავტომობილებზე გადასვლის დაწყება.

გიორგი გუგავა - „საქართველოს ლეიბორისტული პარტია"

(გიორგი გუგავას საარჩევნო პროგრამა წერილობითი სახით არ წარმოუდგენია. აქ წარმოდგენილ ხედვებზე გუგავამლიბერალთან" ინტერვიუში ისაუბრა).

  • უნდა დაიწყოს რეგიონებში სოციალურ-ეკონომიკური მდგომარეობის გაუმჯობესება, რომ განიტვირთოს თბილისი;
  • პარკირებისა და სატრანსპორტო პოლიტიკის სწორი დაგეგმარება;
  • ხელშეკრულების გაუქმება „სითი პარკთან“ და პარკირების სისტემის გადაცემა მუნიციპალიტეტისთვის;
  • ახალი მშენებლობებისთვის პარკინგისთვის ადგილის გამოყოფის მოთხოვნა;
  • სამარშრუტო ავტობუსების პარკის განახლება კომფორტული მუნიციპალური დიდი და მომცრო ავტობუსებით;
  • მეტროს ძველი შემადგენლობების გარემონტება  და ახალი შემადგენლებების დამატება;
  • მეტროპოლიტენის განვითარება, მცხეთა-თბილისი-რუსთავის დამაკავშირებელი მეტროს პროექტის დაწყება;
  • ტრამვაის ხაზის გაკეთება გარკვეულ უბნებში.

თენგიზ შერგელაშვილი - „შენების მოძრაობა"

  • ვებგვერდის გაკეთება, სადაც განთავსდება ინფორმაცია ქვეითად მოსიარულეთა, ბავშვების, მოხუცების და შშმ პირთა გადაადგილების  შეფერხებებზე და შემდეგ ამ გვერდის მეშვეობით პრობლემების მოგვარების სქემის შედგენა;
  • პარკირების სისტემის განვითარების ერთიანი სტრატეგია;
  • საცობების პროგნოზირებისა და პარკირების ფასწარმოქმნის ინტეგრირებული მოდელი;
  • ხელშეკრულების გადახედვა „სითი პარკთან“;
  • ავტობუსების პარკის განახლება;
  • სამარშრუტო ტაქსების მოძრაობის სქემების რეორგანიზაცია;
  • სხვადასხვავადიანი სააბონენტო სისტემის დანერგვა;
  • გაიწერება თბილისში 10 წლის განმავლობაში ჩქაროსნული ტრამვაის ხაზების გაყვანის დეტალური გეგმა. პირველ 4 წელიწადში აშენდება და ამოქმედდება 11 კმ-იანი ჩქაროსნული ტრამვაის ხაზი;
  • აშენდება ყოველდღიურ სატრანსპორტო დანიშნულებაზე ორიენტირებული საბაგირო გზები;
  • რეგულაციები ტაქსებისთვის და ტაქსების პარკის განახლება.

გიორგი ვაშაძე - „ერთობა ახალი საქართველო"

  • ელექტრო საზოგადოებრივი ტრანსპორტის განვითარება;
  • ყველა ტაქსი იქნება ელექტრო;
  • უსაფრთხო გზების და გადასასვლელების გაკეთება;
  • საფეხმავლო ქუჩებისა და ველობილიკების მოწყობა;
  • ვერტიკალური პარკირების სისტემის დანერგვა;
  • სპეციალური ინფრასტრუქტურის მოწყობა შესაბამისი საჭიროების მქონე პირთათვის.

კახა კალაძე - „ქართული ოცნება - დემოკრატიული საქართველო

  • სატრანსპორტო პოლიტიკის კონცეფციის შექმნა;
  • საზოგადოებრივი ტრანსპორტის ახალი სამარშრუტო სქემის შექმნა;
  • ტრანსპორტის მართვის სისტემის შექმნა, რომელიც დაადგენს მოძრაობის შეფერხების მიზეზებს და განსაზღვრავს მისი თავიდან აცილებს მექანიზმებს;
  • მეტროპოლიტენის რეაბილიტაციის გაგრძელება;
  • მეტროს ახალი ხაზების პროექტირება;
  • მეტროს ინტეგრირება სარკინიგზო ინფრასტრუქტურასთან;
  • თბილისის ავტობუსის პარკის განახლება ეკოლოგიურად სუფთა და ადაპტირებული ავტობუსებით;
  • 500 ახალი გაჩერების დამონტაჟება;
  • მიკროავტობუსების პარკის განახლება;
  • ტაქსების სექტორის მოწესრიგება;
  • საბაგირო ტრანსპორტის განვითარება: რუსთაველი-მთაწმინდის საბაგირო ხაზის მშენებლობა და სხვა ხაზების დაპროექტება;
  • ტურისტული მიზნებისთვის მტკვარზე წყლის ტრანსპორტის განვითარება;
  • რამდენიმე ახალი სატრანსპორტო დერეფნის მოწყობა;
  • მარჯვენა და მარცხენა სანაპიროების დამაკავშირებელი საავტომობილო ხიდის მშენებლობა სამტრედიის ქუჩასთან;
  • მინიმუმ ათი საგზაო-ინფრასტრუქტურული პროექტის გაკეთება;
  • პარკირების მართვის ეფექტიანი სისტემის  განვითარება, პირობების მომზადება, რათა სამომავლოდ პარკირების მართვა განხორციელდეს უშუალოდ მუნიციპალური სამსახურის მიერ;
  • ახალი მიწისქვეშა და მიწისზედა პარკინგების მოწყობა;
  • კომფორტული პირობების შექმნა ქვეითებისა და ველოტრანსპორტის გადაადგილებისთვის. ტროტუარების გეომეტრიის გაუმჯობესება, ახალი ველობილიკებისა და ველოსადგურების შექმნა;
  • საგზაო უსაფრთხოების სტრატეგიის შემუშავება. ავტოსაგზაო შემთხვევების შესახებ მონაცემების შეგროვების სისტემის ამოქმედება.

ალექსანდრე ელისაშვილი - თბილისის მერობის დამოუკიდებელი კანდიდატი

  • მეტროში 7 ახალი შემადგენლობის დამატება;
  • კომფორტული ტრამვაის ხაზი, რომელიც დაფარავს სატრანსპორტო სისტემას მოკლებულ უბნებს;
  • საზოგადოებრივი ტრანსპორტის სისტემის ორად გაყოფა:
    1. პრიორიტეტულ ხაზებზე, მხოლოდ დიდი მოცულობის სატრანსპორტო საშუალებები;
    2. ნაკლებად პრიორიტეტულ ხაზებზე, ახალი ავტობუსების შემოყვანამდე სამარშრუტო ტაქსების გადანაწილება;
  • ხელშეკრულების გაუქმება „სითი პარკთან“;
  • მიწისქვეშა და მიწისზედა პარკინგის ადგილების მოწყობა ახალი კომპანიის მეშვეობით.


კომენტარები

ამავე რუბრიკაში

17 ნოემბერი
17 ნოემბერი

მწერლობა და დაბეზღება

ქართულ ლიტერატურას არაერთი დიდი მწერალი ჰყავს, რომელთა შემოქმედება დღემდე განსაკუთრებულ ინტერესს იწვევს: კონსტანტინე გამ ...
15 ნოემბერი
15 ნოემბერი

როგორი სკოლა სურთ ბავშვებს

როგორი სკოლა სურთ ბავშვებს? მოსწონთ თუ არა ის, რასაც სწავლობენ და როგორც სწავლობენ? რას ფიქრობენ თავიანთ ცხოვრებაზე და რ ...
15 ნოემბერი
15 ნოემბერი

მეცნიერების მტრები, ანტივაქცინაციის აბსუ ...

R E T R A C T E D -[1] სისხლივით წითელი, მჭახე ასოებით გამოყვანილი შტამპი ადევს ჟურნალ „ლანცეტის“ 1998 წლის ...

მეტი

^